Go Fish... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Go Fish... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Go Fish...

Door: Arirang

Blijf op de hoogte en volg Arjan

17 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag eindelijk weer eens een vis gevangen. Langs de rondweg om Paramaribo (ook zo'n prestige-project dat naderhand alleen maar zo onlogisch bleek te liggen om de waarde van de percelen van een paar bobo's te verhogen) hebben we in de sloot gevist. Wel een mooie omgeving hoor. Ik ving een 1 vis, Sung twee.
In de gigantische Kankantri (mamabon/mamaboom) die er stond huisden een aantal grote roofvogels de constant aan het bakkeleien waren. De reden dat je deze bomen vaak nog midden in de stad ziet staan is omdat er volgens het bijgeloof van de meeste Surinamers geesten in huizen. Het geeft ongeluk om die om te kappen

Hieronder de foto's. Ik heb voor mijn familie ook wat foto's van gebouwen gemaakt. More to follow (AMS, Vishnudat).

Vandaag naar de notaris om de erfenis van schoonpa en -ma te laten vastleggen. De ouders hadden Sung verteld hoe ze het wilden hebben, en bij de notaris legde zij dat uit. Ondanks dat ze de notaris ook al 30 jaar kennen, werd Sung naar buiten gestuurd, waarna hij het hele verhaal nog even bevestigd wilde horen van Sung's vader! Alsof wij hun hadden gedicteerd ofzo..., hahaha! En dat terwijl wij juist de suggestie van een uitsluitingsclausule voor (tegen) het aangetrouwd gepeupel hadden gegeven.

Straks misschien de auto laten wassen van binnen en van buiten. De autowasserijen zijn als paddestoelen uit de grond gekomen de laatste 5 jaar. Bleek namelijk geen vergunning voor nodig om dat te vestigen. Iedereen met een afdakje, een tuinslang en een stofzuiger is dus autowasserij. Daarom kost binnen-buiten schoonmaken bij een auto ook maar een tientje, al moet je de krassen die ze er met die vieze doekjes in wrijven bij op de koop toe nemen.

Als er tijd over is, gaan we Fort Nieuw Amsterdam bekijken, en vanmiddag weer zwemmen bij de Dolfijn.

Groetjes, Arjan