Op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Arirang

Blijf op de hoogte en volg Arjan

16 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Vakantiedagen zijn korter dan werkdagen, that's a fact.

We zijn alweer voorbij de helft van onze tijd hier. Maandag heb ik wat rondgereden om oude herinneringen op te halen. Foto's gemaakt van ons oude huis, oude scholen en ontmoetingsplaatsen.

In de avond zijn we op zoek gegaan naar een restaurant dat op maandag open was. Viel nog niet mee, we moesten de hele stad door. Na 5 keer mis geschoten te hebben, zaten we uiteindelijk bij Anisa, in Paramaribo Noord. Vlakbij de Braziliaanse wijk, die de laatste jaren explosief gegroeid is. "Compra de Ouro" (goud-inkoop) en "Cambio" (Geldwissel) zie je overal staan. Het eten. vooral bestaand uit vlees trouwens, vond ik lekker, al was Sung weer kritischer. Maar goed ook, als zelfstandig ondernemer in de Horeca. De tijd tussen het bestellen en het opdienen hebben we doorgebracht met korte wandelingetjes en hilarische foto's maken op de Nintendo DSI van Sarah. Ju Young's lichaam met mijn hoofd er op, of oma's hoofd op mijn lichaam etc.

Vandaag gaan we vissen en misschien naar Fort Nieuw Amsterdam kijken, en vanavond zijn we door Koreanen uitgenodigd in het Chinese restaurant "Lucky Twins".

Sung Hee maakt ondertussen de dingen die haar ouders lekker vinden; ketan muffins, rijstcakes in alle soorten en maten en pom. 12 Bakken Pom heeft ze gisteren gemaakt, om in te vriezen! Zodat haar moeder ze naar behoefte kan ontdooien, hahaha.

Hieronder nog wat foto's, onder meer van de Koreaanse kerk (zondag vergeten er op te zetten).

Tot morgen, groetjes

Arierang