Zondagsrust (NOT!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Zondagsrust (NOT!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Zondagsrust (NOT!)

Door: Arirang

Blijf op de hoogte en volg Arjan

22 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Een druk dagje...

Mijn goede vriend David belde dat hij met zijn 250 PK bootje bij "zandbank" lag (een ondiepte in de rivier die droog komt te liggen bij eb, in de buurt van Overbridge). Als ik wilde kon ik ook komen, maar daar ben ik helaas niet aan toe gekomen.

Eerst naar de kerk gegaan die door de Koreanen voor de Surinamers in de buurt was gebouwd. Ze hadden een nieuwe predikant gevonden. Een jonge kerel die positief preekte, en leuk om te zien hoe passioneel er gezongen werd. De predikant moest de microfoon zowat uit de handen van zijn vrouw rukken, die maar door BLEEF gaan met gospels uitspuwen, begeleid door een electrisch keyboard en een backup zangeres die eigenlijk niet zo goed durfde...

De koreaanse dienst liep helaas deels simultaan met de andere dienst, dus die hebben we niet kunnen volgen ;). Wel weer samen gegeten met alle Koreanen en een deel van de mensen uit de Surinaamse kerk. Was gezellig.

Daarna gaan zwemmen bij de Dolfijn. Het water was warm! Vooral toen het begon te regenen was het IN het water warmer dan erbuiten. Daar de hele middag doorgebracht.

In de avond naar "Hot Pot" gegaan, een soort Chinese fondue. Twee soorten bouillon op een brander, en dan allerlei ingredienten naar wens er in flikkeren. Garnalen, bami, aardappel, inktvis, rundvlees enzovoorts. Was erg lekker!

Daarna door naar de Karaokebar, waar de twee hulpdames met hilarisch getoupeerde haardossen (jammer dat ik ze even niet op de foto kreeg) ons "hielpen" bij het opstarten van de louter in het Chinees gemaakte liedjesprogramma. Ze spraken behalve "NO!" - hetgeen dan ook veelvuldig gebruikt werd - geen woord Surinaams, Nederlands of Engels, dus met veel Chinees geschreeuw lieten ze ons zien dat er in het systeem 10.000 liedjes stonden. Waarvan dus ongeveer 200 in het Engels en 50 in het Koreaans, de rest was Chinees. Uiteindelijk vonden we wat liedjes voor een ieder, terwijl er drinken en eten aangesleept werd.

Tegen half 10 vertrokken de kinderen met opa en oma, en zijn we in een andere gezepschap nog even doorgegaan.

Drukdrukdruk dus weer...

Groetzen