Beck heum ukeen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Beck heum ukeen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Beck heum ukeen

Door: Arirang

Blijf op de hoogte en volg Arjan

26 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Donderdag, laatste dag in Suriname. De stad in geweest om een boek over Surinaamse kruiden te kopen. Was niet wat Sung dacht, het ging over geneeskrachtige kruiden... Ging dus niet door.
Toen naar een winkel waar ze de immens populaire "I love SU" shirtjes verkopen. Leuke kadootjes, niet zo duur. Helaas hadden ze alleen nog de gemiddelde maten, geen kleintjes en geen grote maten (zoals ik nodig heb).

Nog wat met de familie gezeten en gesproken. Het was een gezellige vakantie, veel gedaan en nieuwe dingen gezien. De koffers ingepakt.

Om 5 uur vertrokken we naar Zanderij. Er bleek ook een KLM-vlucht weg te gaan, dus het was retedruk. Dat toestel ging de landingsbaan op, en kwam toen weer terug voor een half uurtje. Ook onze vlucht had weer een uur vertraging.

Gelukkig zat er linksachter me een kerel die snurkte als een zee-olifant, en in de rij voor ons weer een gillend kind. Anders zouden we nog eens een prettige vlucht hebben. Om half 2 in de middag landde het vliegtuig, om kwart voor drie waren we door de 100% controle heen en om 4 uur was de ophaalservice er (ik zei toch dat ze verkeerd stond te wachten! Lief om ons op te halen hoor, maar die eeuwige communicatieproblemen met die Koreanen!)

Lekker thuis, waar het gras hoog staat, de straat schoon en de lucht grijs is.

Tot volgende keer,

Arirang