Rust? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Rust? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Rust?

Door: Arirang

Blijf op de hoogte en volg Arjan

08 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Vandaag een beetje een rustdag.

De spullen kopen en inpakken voor als we morgen om 8 uur in de ochtend vertrekken naar het binnenland. Verder de twee Yorkshire Terriers gewassen.

In de middag zijn we naar "ons" stukje land gegaan. De oudste zoon erft namelijk het restaurant van zijn ouders, de tweede zoon een perceel met een pand er op vlakbij het restaurant, en Sung Hee een perceel jungle van 2 Hectare. Dat ligt op Leiding 7, een paar kilometer uit de stad. Het restaurant ligt aan de andere kant van de stad, dus we moesten eerst door een flinke file(!).
Het wordt al steeds meer bebouwd aan de kant van ons perceel. Sterker nog; er ligt een brede strook open jungle langs nu! Dat was twee jaar geleden nog niet zo. Volgens mijn schoonouders gaan ze een verbindingsweg van de Commisaris Weytingweg naar de Kwattaweg aanleggen pal langs onze grond, hetgeen de prijs natuurlijk niet omlaag brengt! Het perceel was wel een kilometer verschoven ten opzichte van waar het vorige keer lag, maar dat kan ook een verschil in inzicht tussen schoonpa en zwager geweest zijn.

Leuk om het weer te bekijken, maar of het ooit gebruikt gaat worden zullen we nog zien... Misschien als we met pensioen gaan?

In de avond hebben de kinderen met mij als hulp weer spaghetti Carbonara voor de hele familie gekookt in de restaurantkeuken. Het smaakte anders, maar dat komt door de hitte en de ingredienten, die hier altijd NET iets anders zijn dan in Nederland...

Donderdagavond dus waarschijnlijk pas de volgende update!!

Groetjes,

Arirang

• 09 Augustus 2011 - 06:17

Gozer:

Dude! Donderdagavond update? Dat is VRIJDAG hier! ZO lang kunnen we niet zonder?! Hebben ze geen WiFi op Tukanari-eiland? Prutsers!
    Meer foto's aub!
    PS wij vertrekken zondag naar Portugal, dan slaan we weer een zwarte zaterdag over.