For sure a name in quality - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu For sure a name in quality - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

For sure a name in quality

Door: Arjan Muller

Blijf op de hoogte en volg Arjan

17 Juni 2015 | Suriname, Paramaribo

Niet veel bijzonderheden de afgelopen maand. Het is ook grote regentijd en vaak is er weinig te doen als de straten zijn veranderd in rivieren en de speeltuinen in zwembaden. Of andersom; als je moet rennen en vliegen om alle ramen dicht te gooien of de deur te barricaderen tegen binnenstromend water.
Gisteren kwam de regen bijvoorbeeld opeens zowat HORIZONTAAL. binnen zetten! De shutters en ramen waren dicht, maar toch liep het in straaltjes langs de kozijnen naar beneden. Bijkomend "voordeel" is dat de gierputten in de buurt vollopen met water en je dus dagenlang een putlucht hebt.

Verder nog leuks?
- Moederdag, druk in het restaurant. Voor Sung een nieuwe iPad-hoes gekocht omdat de oude versleten was na ruim drie jaar. En prompt valt dat kreng (de iPad hoor, niet Sung) en ontstaat er een breuk in het scherm! Gelukkig buiten de kritieke gebieden hoor...

- Sjiek eten in Torarica. Ik was zelf meer onder de indruk van de muzikale begeleiding, die oude R&B (Anita Baker, Freddy Jackson) ten gehore bracht, dan van het eten. Hoewel, de dawet-cake was zowel vernieuwend als heerlijk!

- Reünie met ex-klasgenoten van de HAVO ('85-'86). Op het dak van een hoog gebouw - mooi uitzicht - een wijntje gedronken en wat gegeten. Was gezellig.

- Eerste opdracht helemaal succesvol afgerond bij de bank waarvoor ik freelance werk. Factuur is ingestuurd! Niet dat mijn IT-bedrijfje na vier maanden "al" is opgericht, maar dat komt ook nog wel. Notaris is een beetje langzaam... Gisteren werden nog wat wijzigingen in de programmatuur gevraagd, vandaag de presentatie daarvan gehouden (waar twee nieuwe mensen bij waren, en die vielen ook zowat van hun stoel van verbazing). Nieuwe opdrachten zitten in de pijplijn!

- Sung Hee's nieuwe winkeltje vordert langzaam. Zowel de verbouwing als het aanvragen van de vergunning zijn genoeg strubbels om je een hartverzakking te geven. 14 documenten nodig om de zaak te openen, inclusief handtekeningen tot de districtscommisaris en de vice-president aan toe! En iedereen heeft elkaars documenten nodig, zodat je van het kastje naar de muur gaat met; "maar ik heb voor het afgeven van deze verklaring document 3b nodig", maar de mensen waar ik DAT aanvraag zeiden dat ik uw verklaring "24-streep-7-model-2006" nodig had daarvoor! De KKF (Surinaamse KvK) doet de procedure overigens graag voor je, voor 250 SRD! En dan nog moet je 8 van de 14 documenten inleveren. Ggggrrrrrrrr!!

- De kinderen hebben weer repetitieweek, dus we pendelen flink heen en weer. Voor de laatste-jaars zijn de examens net begonnen, terwijl ze in Nederland de uitslag al hebben.

Oh ja, de titel van dit verslag is een verwijzing naar Opa Derksen die voor een wedstrijd van de SLM die slagzin bedacht tijdens zijn bezoek aan Suriname in de jaren '80. "Sure a name" als in "Suriname" natuurlijk. Vraag me af waarom de SLM hem niet gelijk tot winnaar uitriep, want "A great way to fly" is natuurlijk helemaal NAADJE (en nog tegen de waarheid ook)! Enfin...

In de marathon tegen mijn overgewicht zit ik nu op 107 kilo. Dat wil zeggen dat ik welgeteld één kilo ben afgevallen in de afgelopen twee maanden, na 10 kilo in de eerste twee. Maar ik zie er wel wat beter uit dan twee maanden geleden, dus het zal ook het spiergewicht zijn dat meetelt. Maar het bereiken van de 100 kilo voordat ik over drie maanden tijdelijk terug ga naar Nederland, is wel minder haalbaar zo. Misschien maar eens wat minder in mijn mond proppen, naast de training (3-5 keer per week).

Laterz!

Arjan

  • 17 Juni 2015 - 22:08

    Edo:

    Hee gozer,

    Dat je aan het dieeten bent wil nog niet zeggen dat je restjes op je bord kan laten liggen (foto 4)! Ik woog gister 109, maar IK heb dan ook de afgelopen 4 maanden NIKS eraan gedaan, hahaha... Net als de 47 jaar daarvoor, zullen we maar zeggen.

    Groet'n thuus en tot over 3 maands...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Arjan

"Arirang" is de titel van een bekend Koreaans volksliedje, en de naam die Koreanen vaak verstaan als ik zeg dat ik "Arjan" heet.... .

Actief sinds 01 Aug. 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 153826

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Trouw in/aan Suriname

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Emigreren naar Suriname

Landen bezocht: