Juli - Sjchmuli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Juli - Sjchmuli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Juli - Sjchmuli

Door: Arjan Muller

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 Juli 2015 | Suriname, Paramaribo

Alweer bijna een maand geleden, het vorige verslag. Er is dan ook weinig veranderd afgelopen tijd. Zullen we gewoon zeggen; "saai"?

Ik heb wel voor een bankje een tweede opdracht afgerond. In twee weken een Quick Scan onderzoekje voor het opzetten van een eigen ICT afdeling, inclusief hardware-software-personeel. Leuk om te doen, maar met zo'n krappe deadline heb je er wel last van dat mensen hier pas na een tijdje gaan bewegen als je een vraag stelt. Dus vooraf duidelijk aangegeven dat ik niet meer kan opleveren dan een grove indicatie. Interviews met managers van alle afdelingen gedaan, verschillende keren moeten bellen met software leveranciers in Londen, Koeweit en Bahrein. Leuk om te doen maar wel vermoeiend, zo van 0 naar 100 km/u in twee weken.

Sung haar broodjeszaakje beneden begint vorm te krijgen. Er is een toonbank en een keukenblad in elkaar geflanst. Volgens Sung is het prachtig, maar ik heb mijn bedenkingen. Met de basismaterialen die je hier kunt kopen heb je vaak ook B- of C-kwaliteit in handen hoor... Ik denk dat het over een maandje wel klaar is, als alle apparatuur is aangekomen (Amerika/Korea) en geïnstalleerd. Hoop dat het een beetje gaat lopen dan.

Voor de 2-jaarlijkse "Variety show" van het Atheneum waar de kinderen op zitten, hebben ze wat liedjes ingestudeerd. Max op de drums en Sarah op de dwarsfluit. Ik had de Karaoke-versies van drie liedjes gedownload (voor de kenners; "Talking to the moon" van Bruno Mars, "Titanium" van Guetta en "Rude" van Magic) en naadloos achter elkaar geplakt. Het optreden was in het gebouw van de SPA, een zieltogende politieke partij. Helaas, na veel gezeur met het instuderen en ALLES in huis qua versterkers en boxen te hebben meegesleept, ging alsnog alles mis. Één van de versterkers (voor de drums) ging tijdens het vervoer kapot, de stroom viel meerdere malen uit op de CD-speler waarin de begeleidende muziek zat en Sarah was niet te horen omdat het een open ruimte was en de DJ het volume van Max z'n drums VEEL te hoog had staan. Nou goed, better luck next time. Er is een filmpje van, op verzoek te verkrijgen :) Oh ja, Max deed met zijn klas een dansje op een jaren '80 liedje met kleren geïnspireerd op wat we in die tijd droegen. Hij durft wel, die lange! Is ook een filmpje van, maar ik zal hier alleen de foto plaatsen...

De kinderen hebben nog één repetitieweek te gaan, terwijl in Nederland al twee regio's vrij zijn geloof ik. Ze staan er allebei goed voor, die gaan wel over. We zijn aan het uitzoeken wat we in de vakantie gaan doen. Ik wilde graag nog een keer naar de Ralleighvallen / Voltzberg. Maar het reisbureau dat die reis een beetje betaalbaar voor ingezetenen in de vakantie (aug/sept) organiseert, blijft lekker treuzelen en telkens moeten we over twee weken nog maar eens kijken of ze er al klaar voor zijn. We zijn ook naar het kijken om misschien naar Aruba te gaan, wel prijzig hoor!

Verder dus niet veel bijzonders. We zitten in de overgang van de regentijd naar de grote droge tijd. Kuddes blanke en donkere Nederlanders (je pikt ze er zo uit, de Surinamers die hier op vakantie zijn) dwalen door de stad. Het is nog steeds rustig in het restaurant, mensen willen nog steeds niets uitgeven met de slechte berichten hier. Volgende maand moet het beter zijn, door meer vakantiegangers en eindelijk een regering in de banken.

Zwager Charley en vrouw zitten 8 dagen in Miami, wij mogen op hun dochtertje passen.

Weinig bijzonders dus, zoals ik zei.

Laterz!

Arjan