Even bijkomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu Even bijkomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan - WaarBenJij.nu

Even bijkomen

Door: Arjan Muller

Blijf op de hoogte en volg Arjan

19 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo familie en vrienden,

Afgelopen weken weinig ondernomen.
Daarom een korter verhaal dit keer, zal wat extra foto's voor jullie "zetten".

Kennismakingsgesprek gehad bij de SAB. Dat is de fabrikant van Black Cat rum, en Hannapier geloof ik. Ze zochten iemand die zowel op management en systeemfunctioneel niveau kon opereren, als programmeren en alle technische details doorgronden... Dat gaat niet werken natuurlijk, of tenminste niet in één persoon (en iedereen die zegt dat hij het wel kan wil ik na 6 maanden in deze job nog wel eens spreken). Vriendelijk afscheid genomen, wel een goede indruk gekregen. Professionele organisatie, mooie producten. Maar het wordt toch het bankwezen denk ik.

Verder ben ik de fietsen die hier al een jaar werkeloos staan te wezen aan het verkopen. Allemaal netjes gewassen, ge-olied en gerepareerd en op een Facebook groep gezet. Direct de eerste dag al twee van de vier fietsen verkocht. Exemplaren uit Nederland zijn zeer gewild hier, de Chinese rotzooi die na een paar weken uit elkaar valt kennen ze nu wel... Nog twee fietsen te koop staan. We zien wel. Ik ga denk ik ook de fietsen van Sung's jongere broer opknappen. Die staan hier al NEGEN jaar, dus daar zal ik wat meer werk aan hebben dan banden oppompen en ketting oliën.

Sarah en Max hebben repetitie-week. Één of twee repetities per dag, verder geen school. Dus we rijden ons helemaal het schompes op en neer, want ze hebben nog verschillende tijden ook. Gelukkig kennen we veel ouders, dus we kunnen soms carpoolen.

Zondag met Sung en de schoonouders naar Nieuw-Amsterdam geweest. Het is in aardige staat, vooral dankzij een overeenkomst met de gemeente Amsterdam (Nederland). Onder een palmboom op de borstwering gezeten en gekeken naar scheepjes, vogels en andere mensen. Aan de overkant ligt plantage Frederiksdorp, moeten we ook nog een keer heen.

Met Sung samen heb ik granieten werkbladen aangeschaft voor haar broodjeszaakje, die we zullen gaan openen. Dat zal nog wel een paar maanden duren, want er moet verbouwd worden in wat eeerst de oude slaapkamer van haar ouders beneden was. En aangezien er eerst nog een appartement in de verhuur-toren van het restaurant gebouwd moet worden (ravage!), zijn de vaste werklui een paar weken niet beschikbaar. Maar het graniet is mooi, en goedkoper dan de composietbladen die we bij de Chinese bouwmarkten zagen.

Inmiddels ben ik 8 kilo afgevallen in 8 weken en één dag. Het voelt heerlijk, maar het wordt er niet gemakkelijker op. bijna elke dag sta ik nog te schuimbekken in de fitnesszaal van de Dolfijn, terwijl het zweet in straaltjes lang mijn porem loopt. Mijn onderkin en buik lijken zeer aan me gehecht te zijn, want ondanks dit fantastische gewichtsverlies grijnzen ze mij nog toe vanaf de selfies waarmee ik mijn afval-marathon probeer vast te leggen. Grrrrrr!

Laterz!

Arjan


  • 20 Maart 2015 - 10:53

    Edo:

    Gozer!

    8 kilo in 8 weken, pas je wel op dat je niet wegkwijnt daar?!

    Goed gedaan jochie...

  • 21 Maart 2015 - 08:49

    Ingrid:

    Hoi Arjan leuk om julie ervaringen telezen
    Op welke site staan die fietsen op Facebook
    Gr Ingrid

  • 21 Maart 2015 - 12:33

    Arjan:

    Hoi Ingrid, de fietsen staan on de Facebook groep "Things for Dale Suriname"!
    Alles goed in Alkmaar en omstreken?

  • 21 Maart 2015 - 12:36

    Arjan:

    En als je dan van "Dale" eventjes "Sale" maakt, komt het alsnog goed...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Arjan

"Arirang" is de titel van een bekend Koreaans volksliedje, en de naam die Koreanen vaak verstaan als ik zeg dat ik "Arjan" heet.... .

Actief sinds 01 Aug. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 153774

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Trouw in/aan Suriname

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Emigreren naar Suriname

Landen bezocht: